La bocca di leone

La bocca di leone è poliedrico: un giallo, uno studio di costumi sociali, una relazione autoriflessiva, un racconto di amore e perdita. Ma l’insieme è fluido e coerente, potente, ed elegante.
No items found.

Bianca è una scrittrice che vive da sempre in bilico tra le due culture che l’hanno formata: da un lato il Canada delle terre sconfinate, del clima estremo e della modernità, dall’altro la decadente Venezia perduta, ma cristallizzata nel ricordo e personificata nella figura del cugino Marco, sogno d’amore irraggiungibile. Alla notizia del ricovero di quest’ultimo per un crollo psichico, Bianca prova ad aiutarlo con l’unico mezzo a sua disposizione, la scrittura, ripercorrendone la storia – quella di un architetto insoddisfatto, un marito infelice, un padre pervaso dal senso di colpa, un uomo dai profondi ideali costretto tuttavia a violarli – e alternandola con la propria. Tra la Venezia degli anni Settanta e il Canada degli anni Sessanta, emerge così l’affresco nostalgico di un’anima alla ricerca di identità, di appartenenza e di un luogo da poter chiamare “casa”, mentre la parola si fa salvifica e aiuta a esorcizzare il passato.

Available from these bestsellers

No items found.

What People Say About

La bocca di leone

No items found.

Reviews

No items found.

Other Books by Edwards

About me

When I was a child, I told myself stories to escape reality and plot adventures. As an adult, I use my words to explore, find, and connect to a deeper reality.

I have published six books, fiction and nonfiction, four of which won awards, and all received considerable critical and academic attention. I was also inducted into the City of Edmonton’s Cultural and Arts Hall of Fame.
I am happy to visit book clubs either in person or through Zoom.

I am also available to speak on a variety of literary topics, including the writing life or the difficulties in writing your family story.

And I can offer half or full day writing workshops. I have experience giving workshops in schools, to writing groups, and once to the inmates of the Edmonton Maximum Security Institution.

Get in touch

Submit
Thanks for getting reaching out, your submission has been received. I will be in touch!
Oops! Something went wrong while submitting the form.